کد خبر: ۸۵۳۸۹۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
در واکنش به تعطیلی و فیلترشدن برخی سکو‌های ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال

پلمب کسب و کار مردم| دولت و قوه قضائیه: ما دستور پلمب ندادیم؛ بستن هم راه‌حل نیست!

معاون علمی، فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی درباره برخورد با پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند دیجی کالا، ازکی و طاقچه گفت: اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش بنیان و فضای کسب و کار است. از فعالین زیست بوم دعوت میکنم با همدلی از مسیر رشد کسب و کار‌ها حمایت کنیم؛ سکو، کارخانه و … نباید تعطیل شود، تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همینطور به اشتغال و امید و تولید آسیب می‌زند. وزیر ارتباطات نیز اعلام کرد: بنده هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست؛ راه حل، برخورد با افراد متخلف است.
پلمب کسب و کار مردم| دولت و قوه قضائیه: ما دستور پلمب ندادیم؛ بستن هم راه‌حل نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در واکنش به تعطیلی و فیلترشدن برخی سکو‌های ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال در روز‌های اخیر در پیامی نوشت: سکو، کارخانه و... نباید تعطیل شود، تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند همینطور به اشتغال، امید و تولید آسیب می‌زند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز سه‌شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب و کار است. از فعالین زیست‌بوم (فناوری و اقتصاد دیجیتال) دعوت می‌کنیم با همدلی از مسیر رشد کسب و کار‌ها حمایت کنیم. سکو، کارخانه و…. نباید تعطیل شود. تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همینطور به اشتغال، امید و تولید آسیب می‌زند. مدیران کسب و کار‌ها برای اجرای قانون مسئولیت دارند و باید برای جلوگیری از تخلف در تعامل با تنظیم گران بخشی، اقدام کنند. اگر عضوی از مجموعه‌ای تخلفی کنند، مدیران آن‌ها باید تدبیر و در صورت لزوم برخورد کنند.

دهقانی فیروزآبادی: تعطیلی سکو‌ها به اشتغال، امید و تولید آسیب می‌زند

به نظر می‌رسد این واکنش معاون رییس‌جمهور در پی توقیف یا ممنوعیت فعالیت برخی سکو‌های دیجیتال ارائه‌دهنده خدمات کتابخوانی برخط و دیگر خدمات همچنین برخی استارتاپ‌ها و کارخانه‌های نوآوری طی هفته‌های اخیر بخاطر عدم رعایت حجاب رسمی برخی کارمندان آنها باشد.

واکنش وزیر ارتباطات به مسدود شدن برخی اپلیکیشن‌های مجازی؛ رئیس‌جمهور موافق این اقدام نیست

به نوشته خبرگزاری دولت(ایرنا)، «عیسی زارع‌پور» در همین خصوص پستی در «ویراستی» منتشر کرد و گفت: من هم معتقدم راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راه حل، برخورد با افراد متخلف است.  شخص رییس‌جمهور نیز مخالف توقف جریان خدمت رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بستر‌های بومی به مردم هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده اند، پیگیر حل موضوع هستم.

پلمب سکوهای داخلی بدون اطلاع و دستور قوه قضاییه بوده!

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه نیز در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه با توجه به اینکه اخیرا برخی کارکنان سکو‌ها در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر نامناسب از وضعیت بانوان شاغل بدون حجاب کرده اند که برخورد‌هایی نیز از قبیل پلمب و توقیف فعالیت با آن‌ها انجام شده است آیا این برخورد‌ها با تایید و مجوز قوه قضائیه صورت گرفته و پرونده قضایی هم برای آنان تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: مستحضرید که رعایت قوانین و احترام به آن جزو وظایف آحاد جامعه و نشانه فرهیختگی و مدنیت پذیری افراد است. حجاب نیز جزو همین قوانین مترقی و مورد احترام آحاد جامعه مسلمان ایران در طول قرن‌های متمادی بوده است.

به گزارش ایسنا، ستایشی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه اخیرا چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود گفت: و باید به استحضار برسانم که پرونده قضایی برای این سکو‌ها در واحد‌های قضایی مربوطه در قوه قضائیه تشکیل شده و دستگاه قضایی به صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مساله را دنبال خواهد نمود. البته همچنین باید به اطلاع برسانم که اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحد‌های متخلف صادر نکرده ایم.

پلمب کار کیست؟

اظهارات مقامات دولتی و قضائی مبنی بر مخالفت با پلمب و توقیف استارتاپ‌ها بخاطر بی‌حجابی عجیب است؛ اگر دولت و قوه قضائیه موافق این اقدامات نیستند و دستوری نیز در این زمینه نداده‌اند که البته شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد، پس مسئولیت پلمب گسترده استارتاپ‌ها و اصناف بخاطر بی‌حجابی با کیست؟ 

بعد از فشار گسترده رسانه‌های وابسته به نهادی خاص و جریان ارزشی، بیمه مرکزی شرکت ازکی را تعلیق کرد(گفته شده که با دادن تعهد رفع تعلیق شد)، وزارت فرهنگ نیز اعلام کرد که پلتفرم طاقچه مجوز ندارد و از دسترس خارج شد و دیجی کالا هم با دستور مشخصی پلمب شد! قوه قضائیه نیز اعلام کرده بود که برای برخی از این شرکت‌ها بخاطر عدم رعایت حجاب رسمی، پرونده قضائی تشکیل شده است.

گفتنی است که دولت رئیسی تاکنون بسیاری از اصناف و ... را بخاطر مسئله حجاب پلمب کرده است. در جریان اعتراضات سال گذشته نیز بسیاری از اصناف را بخاطر همراهی با اعتراضات پلمب کرده بود. از همین جهت به دولت پلمب معروف شده است.

حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران در مورد تعلیق و یا پلمب برخی کسب‌وکار‌های حوزه اقتصاد دیجتال نوشته بود: دیجی‌کالا، طاقچه، ازکی. ضمن تاکید بر تبعیت از قانون -و نه نظرات شخصی-، این نحوه برخورد با کسب‌وکار‌های اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست. سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این دیگر جایز نیست. واکنش علنی نشان خواهیم داد.

انجمن فین‌تک نیز اخیرا در بیانیه‌ای در خصوص لغو مجوز شرکت ازکی نوشته بود در حالی که «اقتصاد دیجیتال سهم بیش از ١۵ درصد از تولید ناخالص جهان را از آنِ خود کرده است» برخوردهایی که در یک هفته اخیر با کسب‌وکارهای مذکور صورت گرفته «ضربه‌ای سخت بر پیکره‌ای است که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا نوآوری و رونق را به اقتصاد دیجیتال کشور تزریق کنند‌.»

محمد جوادجهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در توئیتی در مورد پلمب استارآپ‌ها نوشت: دنیای بدون دیجی کالا و اسنپ و ازکی و طاقچه، دنیای آمازون و اوبر و گودریدز و. است. دنیای بی سهم بودن در اقتصاد دیجیتالی جهان به قول دوستان شما دنیای وادادگی... برخی اگر توان برپاکردن نداشتند و ندارند، اما ظاهرا در تخریب توانمندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
38
5
به دولت برسانید نفوذی های مدعی دوستی با دولت با اقدامات برنامه ریزی شده به دنبال نارضایتی شدید مردم از دولت و احتمالا برنامه شبه کودتا در کشور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
خخخ کودتا که کار شما اصلاحطلب هاست شما نگران دولت اوصلگرا شدید عحب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
خودت زنگ بزن دفتر رییس جمهور بگو.
مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
1
40
رییس جمهور ( دولت )موافق نیست .

قوه قضاییه هم موافق نیست .

خدایا چه نیرویی در کشور این احکام را صادر واجرا می کند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
1
17
میدونم کار سختیه ولی این کامنت رو منتشر کن.
" از قدیم گفتن.... بهترین کار اینه یه سری تو فضای مجازی به عوامل پلمپ.... تا حداقل اینجوری یکی گردن بگیره."
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
36
مگه میشه مگه داریم پلمپ بدون اطلع قوه قضاییه
اینجا کجای دنیاست
ناشناس
|
Panama
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
37
چرا شهامت پذیرش کار خودتون رو ندارید. حتما من بودم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین